Selasa, 21 Ogos 2018

VIVIX UNTUK KESIHATAN JANTUNG


BAHAYA SERANGAN JANTUNG


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Entri pada kali ini Nur ingin berkongsi mengenai penyakit jantung dan bagaimana Vivix bertindak keatasnya.

Seperti yang semua tahu, bahaya jika terkena serangan jantung ni. Kita ada masa 10 minit sahaja dari tempoh serangan untuk mendapatkan bantuan. Jika tidak, kita kemungkinan besar kita tidak dapat diselamatkan lagi.

Tanda-Tanda Serangan Jantung

  • Badan berpeluh
  • Terasa nak pitam
  • Sakit dada
Sebelum terjadi atau terkena serangan jantung ni, lebih baik kita usaha untuk jaga jantung kita sebaiknya.

Wanita biasanya jarang kita dengar terkena serangan jantung ini kan? Hal ini disebabkan wanita dilindungi oleh hormon. Akan tetapi peratusan untuk kena akan meningkat jadi seperti lelaki apabila wanita mula menopaus kerana hormon tidak melindunginya lagi.

Bagi perokok pula, kesannya akan lebih teruk kerosakan jantung berbanding orang yang tidak merokok. Bak kata pepatah, rokok dan jantung berpisah tiada. Huhu

Apa Itu Serangan Jantung?

Serangan Jantung berlaku akibat 'kematian' atau kerosakan otot jantung yang terjadi disebabkan saluran darah yang tersumbat secara tiba-tiba menyebabkan darah menjadi beku dalam salurannya yang sempit.

Punca Utama Serangan Jantung

Penyempitan Salur Darah

Punca utama serangan jantung adalah disebabkan oleh penyempitan salur darah yang tadi. Sebab itu bila ada penyakit jantung biasanya ada penyakit darah tinggi juga. Kenapa jadi darah tinggi?

Bayangkan bila laluan tu tersumbat, mesti lagi kena tekanan tinggi. Contohnya kita nak lalukan air dalam longkang. Longkang tersebut tersumbat jadi kita kena pancutkan air yang lebih kuat lagi untuk tolak kesemua sampah-sampah yang tersumbat tadi. Apabila bekerja terlalu kuat, ianya akan merosakkan sel otot jantung pula dikemudian hari.

Sebab utama jantung tersumbat adalah kolestrol dan lemak. Ianya tidak berlaku dalam sehari tetapi bila ia berkumpul, lama-kelamaan akan membentuk plak. Plak ini yang akan menghalang perjalanan darah tadi.

Makin banyak halangan, makin sukar untuk air melaluinya. Begitu juga dengan salur darah kita. Makin banyak kolestrol dan lemak, makin susah untuk darah sampai ke jantung.

Cara Elak Serangan Jantung

Sebenarnya, cara yang paling mudah untuk mengelakkan serangan jantung adalah dengan memastikan kita menjauhi penyakit kencing manis dan darah tinggi. Kebiasaannya, penyakit-penyakit sebegini akan membawa kepada masalah jantung.

Makan Pemakanan Seimbang

Untuk mengelakkan terkena sakit jantung, secara teorinya kenalah jaga salur darah tadi iaitu dengan menjaga pemakanan. Janganllah asyik duk hirup sup gear box je selalu. Bila dah kena penyakit jantung barulah teringat pasal gear box. Menyesal pun sudah tidak berguna lagi dah.

Berhenti Merokok

Risiko berganda untuk dapat serangan jantung bagi yang menghisap rokok.

Bersenam 3 Kali Seminggu

Buatah sesuatu yang boleh keluarkan peluh. Jangan asyik makan tidur je ye. Tubuh badan kita juga memerlukan senaman untuk kekal sihat.

Selain daripada kesemua di atas, kita juga boleh mengamalkan memakan suplemen. Tapi bukan suplemen yang sembarangan ye. Kena fahami dan selidik dulu apa yang kita nak ambil. Dalam Shaklee, suplemen yang disarankan untuk pesakit jantung adalah Vivix.

Kenapa Vivix?

4 Fungsi Utama Polifenol Untuk Kesihatan Jantung

  • Meningkatkan kesihatan lapisan dalam dah salur darah.
  • Mengurangkan keradangan pada salur darah.
  • Bantu dalam pengekalan tekanan darah yang sihat.
  • Mengekalkan paras "platelet clumping" yang sihat.
Polifenol merupakan satu kompoun antioksida yang biasa terdapat pada tumbuhan tertentu. Tugasnya adalah untuk melindungi tumbuhan tersebut dari pelbagai penyakit dan polifenol ini sangat bagus untuk menjaga kesihatan jantung kita. Salah satunya ialah menjaga kesihatan lapisan dalam arteri darah kita.


Fungsi yang lain adalah untuk mengawal keradangan. Keradangan berlaku apabila salur darah bermasalah yang menyebabkan laluan darah menyempit dan lama-kelamaan akan membentuk parut.


Testimoni Pengguna Vivix Untuk Pesakit Jantung

TESTIMONI 1


TESTIMONI 2
Semoga entri Nur kali ini memberi manfaat kepada anda semua. Jikalau anda berniat dan berminat untuk dapatkan vivix, Nur cadangkan ambil 2 botol terus untuk melayakkan anda dapat keistimewaan daripada Shaklee.

Jika anda dapatkan 2 botol Vivix hari ini, anda automatik layak menikmati :-

- Harga penjimatan ahli
- Member kit
- Cash bonus
- Free postage
- Support group



 Bagaimana Untuk Dapatkan VIVIX Shaklee?


ATAU BOLEH HUBUNGI SAYA !

CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM : 0132904342
FACEBOOK : NUR SHARMINE
INSTAGRAM : @shaklee_nur
SHAKLEE ID : 1103081

COD : BAHAU, BANDAR SRI JEMPOL, BATU KIKIR, SERTING, JUASSEH DAN SEKITARNYA.

SEMOGA KITA DIKURNIAKAN KESIHATAN YANG BAIK BERPANJANGAN. INSYAA ALLAH

** Produk Shaklee tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Ini adalah produk suplemen.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan