Selasa, 28 Ogos 2018

CARA ATASI MASALAH SEMBELIT

SEKSANYA SEMBELIT!


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Pada kali ini Nur ingin bercerita sikit mengenai SEMBELIT. Pastinya kita pernah dialaminya kan? Sakit sangat ehhh kalau kena sembelit ni. Nak menangis keluar airmata pun ada. Huhu

Sembelit ni boleh terjadi kepada warga tua mahu pun yang muda. Bahkan kanak-kanak juga tidak terkecuali. Agak-agak la kan kenapa kita boleh terkena sembelit tu?

Punca Sembelit

Kurangnya serat dalam badan.

Serat amat penting kepada tubuh badan kita. Ianya akan membantu dalam mencernakan makanan yang kita makan. Serat inilah yang akan bantu lembutkan kotoran yang dihasilkan dan akhirnya kita akan dapat membuang dengan mudah.

Masalah sembelit jangan dianggap remeh kerana ianya boleh memudaratkan dan jika biarkan ianya berlarutan besar kemungkinan akan mendapatkan kanser usus dan masalah kesihatan yang lain.

Kurang pengambilan makanan yang sihat.

Kurang bersenam.

Kebiasaan menunda untuk membuang.

Jadi, kalau anda nak bebas daripada sembelit, cuba jangan lakukan perkara-perkara yang boleh menyebabkan sembelit seperti di atas.

Cara Untuk Mencegah Sembelit

Untuk mencegah dan mengatasi masalah sembelit ialah dengan :
  • Mengubah gaya hidup dan juga pemakanan seharian kita.
  • Lakukan senaman.
  • Elakkan daripada tekanan.
  • Makan secara teratur
  • mengambil sayur-sayuran dan buah-buahan kerana ianya mengandungi banyak serat. Ambil pada setiap hari untuk merangsang gerakan peristaltik usus secara optimum. Selain itu, perbanyakkan pengambilan prebiotik seperti pisang, buah betik, ubi dan juga bawang. 
  • Sentiasa minum air masak. 
  • Jangan menunda untuk buang air besar. 
  • Kurangkan minum air kopi ataupun minuman yang mengandungi kafein.

Suplemen Disarankan Untuk Masalah Sembelit.

Selain daripada melakukan perkara-perkara di atas, kita juga boleh mengambil supemen tambahan untuk membantu menyelesaikan masalah sembeit yang kita hadapi.

Suplemen tambahan yang disarankan bagi membantu masalah sembelit ialah :

VIVIX


Ianya kaya dengan serat dan mengandungi bahan-bahan yang istimewa seperti Anggur Muscadine.
Korang bayangkan 35 biji Anggur Muscadine membekalkan 105 kalori dan 7 gram serat. Serat dalam biji Anggur Muscadine bersamaan dengan serat yang terkandung dalam 5 biji Anggur tanpa biji biasa. Memang terbaik untuk penghadaman.

Anggur Muscadine yang terdapat dalam Vivix juga mengandungi 2 kali ganda lebih vitamin C. Hidangan 35 biji Anggur Muscadine memberikan 14 miligram antioksidan dan 23% nilai harian yang dicadangkan untuk diet 2000 kalori.

Jadi, kalau kita boleh ambil Vivix setiap hari, risiko sembelit akan berkurangan dan dapat atasi masalah sembelit yang dihadapi.

OSTEMATRIX


Ostematrix antara suplemen Shaklee yang dapat memberikan kesan yang sangat pantas terutaman kepada mereka yang mempunyai masalah sembelit. Ambil sebelum tidur, esok paginya terus dapat membuang dengan jayanya.

HERB LAX

Mengikut kajian klinikal yang dilakukan Shaklee, Herblax tidak memudaratkan walaupun penggunaan untuk jangka masa panjang kerana tindakan pembersihannya yang lembut.

MEALSHAKES

Mealshakes mengandungi fiber yang membantu penghadaman dam mengelakkan sembelit. Ianya boleh diambil oleh kanak-kanak juga. Mealshakes mempunyai magnesium yang membantu menenangkan otot usus yang boleh melancarkan pembuangan. Magenesium juga membantu meningkatkan jumlah air dalam kolon yang boleh melembutkan najis seterusnya memudahkan pembuangan.


Testimoni Set Sembelit Shaklee

Nur selitkan sekali beberapa testimoni set sembelit Shaklee ini ye.

Ostematrix membantu buang air besar.


Mealshakes membantu sembelit anak.


Sembelit hilang setelah ambil herb lax


Selesaikan masalah buang air besar dengan Vivix

Semoga entri Nur kali ini memberi manfaat kepada anda semua. Jikalau anda berniat dan berminat untuk dapatkan vivix, Nur cadangkan ambil 2 botol terus untuk melayakkan anda dapat keistimewaan daripada Shaklee.

Jika anda dapatkan 2 botol Vivix hari ini, anda automatik layak menikmati :-
- Harga penjimatan ahli
- Member kit
- Cash bonus
- Free postage
- Support group

Bagaimana Untuk Dapatkan Set Sembelit Shaklee?


ATAU BOLEH HUBUNGI SAYA !

CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM : 0132904342
FACEBOOK : NUR SHARMINE
INSTAGRAM : @shaklee_nur
SHAKLEE ID : 1103081

COD : BAHAU, BANDAR SRI JEMPOL, BATU KIKIR, SERTING, JUASSEH DAN SEKITARNYA.

SEMOGA KITA DIKURNIAKAN KESIHATAN YANG BAIK BERPANJANGAN. INSYAA ALLAH

** Produk Shaklee tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Ini adalah produk suplemen.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan