Rabu, 29 Ogos 2018

TIPS AGAR TULANG PATAH CEPAT SEMBUH

TULANG PATAH CEPAT SEMBUH



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Siapa yang pernah alami tulang patah? Bila terjadinya peha patah atau tulang patah, badan kita memang akan sembuhkan sendiri tetapi ianya akan mengambil masa yang lama bergantung kepada jenis patah yang dialami.

Patah tulang akan membuatkan pergerakan seseorang itu terbatas untuk melakukan aktiviti-aktiviti seharian seperti biasa apatah lagi jika tulang yang patah tersebut merupakan tulang yang menyokong tubuh kita seperti tulang peha, tulang kaki ataupun tulang belakang.

Patah tulang juga akan membuatkan seseorang itu berasa tertekan. Yela, badan sudah tidak bebas lagi bergerak untuk melakukan aktiviti seperti biasa. Asyik duduk je berehat kan, badan pun cepat penat.

Tips Sembuhkan Tulang Patah


Selain daripada rawatan yang dijalankan di hospital, anda yang mengalami tulang patah juga boleh melakukan tips ini sebagai tambahan untuk mempercepatkan lagi proses penyembuhan.

Tingkatkan pengambilan kalsium.


Kalsium merupakan nutrisi penting yang berperanan untuk menjaga tulang agar sentiasa sihat. Sebolehnya, ambillah sumber kalsium yang mengandungi Vitamin D untuk membantu penyerapan kalsium dengan lebih berkesan. Secara tidak langsung akan membanut mempercepat pemulihan dan penyembuhan tulang patah. Sumber kalsium ini biasanya boleh didapati dalam produk susu, sayuran mahupun suplemen.

Minum teh.


Teh yang bagus diminum oleh pesakit tulang patah adalah teh hijau kerana ianya mempunyai anti-oksidan yang tinggi. Teh hijau ini telah digunakan di Cina berabad lamanya kerana ianya mampu meyembuhkan termasuklah penyembuhan patah tulang.

Berurut.


Pesakit patah tulang boleh juga cuba berurut dengan cara yang bersesuaian. Berurut dikatakan mampu membantu meningkatkan aliran darah dan peredaran ke seluruh tubuh. Akan tetapi, proses berurut ini mestilah dengan lembut dan ringan. Jangan pula sampai terjadinya proses peralihan tulang yang akan bersambung tu pula ye.

Terapi panas.


Pemanasan pada bahagian tulang yang retak atau patah akan membantu meningkatkan aliran darah yang akan membantu dalam pembaikan tulang. Antara cara yang boleh dibuat adalah dengan mengambil tuala yang sudah direndam dalam air panas kemudian diletakkan ditempat sakit. Cara ini boleh dilakukan oleh pesakit patah tulang yang tidak ada luka disekitarnya kerana dikhuatiri akan menimbulakn jangkitan lain.

Senaman ringan.


Senaman berperanan penting dalam membantu memperkuat otot-otot di bahagian terlibat. Senaman untuk patah tuang tau tulang retak harus dilakukan dengan berhati-hati dan haruslah disesuaikan mengikut keperluan dan kemampuan.

Berhenti merokok.


Perokok memiliki ketumpatan mineral tulang yang rendah berbanding yang tidak merokok. Kajian juga menunjukkan bahawa seseorang yang merokok akan mengambil masa yang lebih lama untuk proses penyembuhan kerana merokok dapat mengganggu aliran darah dalam badan.

Pengambilan Suplemen Tambahan.


Antara cara lain yang boleh dilakukan selain daripada tips-tips di atas adalah dengan mengambil suplemen tambahan bagi membantu meningkatkan lagi proses penyembuhan dengan membekalkan nutrisi-nutrisi penting yang hilang dalam badan.

Suplemen Yang Dicadangkan


Terdapat beberapa suplemen yang bagus untuk kesihatan tulang, antaranya :

VIVIX




Vivix merupakan suplemen yang premium dimana ianya mempunyai kandungan bahan yang berkuaiti tinggi seperti elderberi, poliganum cuspaditum, anggur muscadine dan juga lobak ungu. Vivix berperanan membantu menghasilkan sel-sel baru kepada tulang yang patah dan membantu pertumbuhan tulang.

OSTEMATRIX




Ostematirx merupakan sumber kalsium yang penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Ostematrix dengan gabungan magnesium penting untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang.

ESP




Esp adalah protein soya terbaik yang dihasilkan tanpa perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet. Mengapa mereka yang patah tulang ni memerlukan protein? Sebab anggota badan kita terdiri daripada protein. Tulang, kulit, rambut, otot dan organ diperbuat daripada protein. Selain itu, ESP diperlukan untuk mempercepatkan pertumbuhan sel-sel tuang yang telah tercedera atau mungkin mati akibat patah tulang tersebut.

VITAMIN C



SR Vita-C Plus meningkatkan sistem imun. Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun.

Testimoni Set Tulang Patah


Disini saya sertakan sekali beberapa testimoni tulang patah yang telah menggunakan suplemen Shaklee sebagai ikhtiar mereka.

Testimoni 1


Kaki dah kurang berdenyut dan kurang sakit.

 

Testimoni 2


Bengkak surut di lutut.

 

Testimoni 3


Tulang yang patah dah nampak perubahan. Tulang dah tumbuh dan sikit lagi untuk bercantum.

 

Testimoni 4


Tulang retak, ambil Vivix. Hari ke 4 dah surut bengkak. Tulang pun dah ok sekarang.

Semoga entri Nur kali ini memberi manfaat kepada anda semua. Jikalau anda berniat dan berminat untuk dapatkan vivix, Nur cadangkan ambil 2 botol terus untuk melayakkan anda dapat keistimewaan daripada Shaklee.

Jika anda dapatkan 2 botol Vivix hari ini, anda automatik layak menikmati :-
- Harga penjimatan ahli
- Member kit
- Cash bonus
- Free postage
- Support group


Bagaimana Untuk Dapatkan Set Tulang Patah Shaklee?


ATAU BOLEH HUBUNGI SAYA !

CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM : 0132904342
FACEBOOK : NUR SHARMINE
INSTAGRAM : @shaklee_nur
SHAKLEE ID : 1103081

COD : BAHAU, BANDAR SRI JEMPOL, BATU KIKIR, SERTING, JUASSEH DAN SEKITARNYA.

SEMOGA KITA DIKURNIAKAN KESIHATAN YANG BAIK BERPANJANGAN. INSYAA ALLAH

** Produk Shaklee tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Ini adalah produk suplemen.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan