Rabu, 22 Ogos 2018

BAGAIMANA VIVIX BANTU PESAKIT KANSER

KEISTIMEWAAN VIVIX UNTUK PESAKIT KANSER


Assalamuaikum dan salam sejahtera.

Entri pada kali ini Nur ingin berkongsi mengenai Vivix untuk pesakit kanser. Tetapi sebelum itu, Nur akan perkenalkan dahulu apa itu sakit kanser, apa perbezaan sel normal dan sel kanser, dan bagaimana kanser berlaku. Selepas itu, barulah Nur akan bagitahu bagaimana Vivix ini dapat membantu pesakit kanser.


Cuba tengok pada gambar perbezaan sel normal dan sel kanser. Sel normal terbahagi elok je satu-satu kan mengikut peringkat. Tapi berbeza pula dengan sel kanser. Sel kanser membiak dengan terlaju cepat dan banyak.

Teori Penyebab kanser

Radikal Bebas


Banyak sangat penyebab kepada radikal bebas ini contohnya daripada makanan kita, udara, persekitaran, sabun, produk mekap dan kecantikan juga tidak terkecuali. Ini semua menyumbang kepada radikal bebas.

Seperti dalam rajah yang mana molekul sel sihat yang dilindungi dengan antioksidan dan molekul yang ada radikal bebas. Ia punya elektron tu tidak cukup dan terpaksa pinjam pula sebelah lagi tu. Ini adalah antara penyebab permulaan terjadinya kanser.

Sama yang kita belajar Biologi kat sekolah yang mana ingat lagi tu. Ianya bermula dengan molekul, peringkat kedua sel, pastu tisu dan juga organ. Akhir sekali sistem iaitu sistem pernafasan, penghadaman dan sebagainya. Jadi kalau daripada molekul tu pun sudah bermasalah dan terganggu dengan radikal bebas, secara tidak langsung ianya juga akan mengganggu peringkat-peringkat yang lain.

Sel Membahagi Terlalu Laju dan Tak Terkawal

Berdasarkan gambar rajah, pada permulaan elok je kan sel normal. Akan tetapi apabila berlaku mutasi, pembahagian sudah tidak terkawal dan membahagi terlalu laju. Ini akan menyebabkan kerosakan pada sel dan mengganggu sistem dalam badan kita.

Untuk pengetahuan semua, kanser tidak berlaku dalam sekelip mata. Ianya mengambil masa untuk merebak. Contohnya kita dapat tahu ada kanser pada umur 50 tahun, padahal ianya sudah bermula pada umur 20 tahun lagi.

Proses rawatan seperti kemoterapi dan radioterapi hanyalah memanjangkan umur pesakit tersebut. Ianya boleh membantu melambatkan dan merencatkan sel yang membahagi terlalu laju tersebut.

Keradangan

Pesakit kanser juga akan mula mengalami keradangan seperti tidak boleh disentuh, tidak boleh bising. Kalau sel normal yang dipanggil proses apoptosis akan matikan diri sendiri secara baik kerana ianya tidak mahu berlaku lagi dan mengganggu sel-sel yang lain. Berbeza pula dengan proses nakrosis, ia bukan mati secara aman. Ia akan mengganggu sel-sel yang lain dan menyebabkan keradangan dan membuatkan si pesakit rasa tidak selesa.

Fungsi Vivix

Selain rawatan daripada hospital yang perlu dijalani pesakit seperti proses kemoterapi, radioterapi dan temujanji dengan doktor, pesakit juga boleh dibantu dengan nutrisi yang mencukupi.

Sebenarnya banyak lagi suplemen ataupun vitamin lain yang boleh diambil oleh pesakit kanser ini seperti Vitalea, ESP, Omega Guard dan juga B Complex. Tetapi untuk kalli ini, Nur akan fokuskan kepada Vivix.


Vivix bertindak dengan 4 cara iaitu 
  • dengan membaiki dan melindungi sel
  • memberi kesan positif terhadap pengawal genetik
  • menghasilkan tenaga (mitokondria)
  • melambatkan penghasilan AGE protein.
Kesemua cara ini sangat penting untuk sel-sel bertindak pada tahap yang optimum. Vivix adalah pilihan terbaik kerana ianya bertindak terus kepada sel DNA dalam badan kita.

Vivix ini bukanlah ubat yang boleh menyembuhkan kanser. Tetapi Vivix mempunyai resveratrol yang membantu pesakit kanser dalam cara yang tertentu.

Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Kanser?


  • Bantu sel repair DNA.
  • Tingkatkan tenaga mitokondria sel.
  • Galakkan sel mati secara Apoptosis.
  • Rencat dan halang sel kanser dari membiak.
Di dalam Vivix bukan sahaja kaya dengan resveratrol, ianya juga mengandungi polifenol yang mana bila bergabung dengan resveratrol akan memberikan hasil yang lagi hebat. Polifenol memang sangat bagus dalam merencatkan sel kanser walaupun ianya bukanlah ubat untuk kanser.

Resveratrol dikenali sebagai raja antioksidan dan bila bergabung bersama polifenol, Vivix merupakan 10 kali ganda lebih hebat daripada resveratrol biasa.

Kanser Prostat
Kanser Payudara
Di sini Nur kongsikan dua kajian resveratrol ke atas sel kanser. Pada gambar yang pertama iaitu kanser prostat yang mana pesakit diberi resveratrol. Sel kanser semakin sikit dan terencat. Gambar kedua adalah kanser payudara yang mana graf semakin menurun.

Ini adalah antara serba sedikit mengenai Vivix. Sekurang-kurangnya kita ikhtiar dengan mengambil produk yang mempunyai hasil kajian dan bukannya produk yang pelik-pelik dan ada kesan sampingan.


Vivix diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi antaranya purple carrot, anggur muscadine, polyganum cuspaditum dan elderberi. Ianya mempunyai fungsi dan kebaikan yang tersendiri. Vivix sesuai doambil untuk kesihatan menyeluruh mahupun awet muda.

Testimoni Vivix Untuk Pesakit Kanser

Nur juga ingin kongsikan beberapa testimoni yang telah mencuba Vivix untuk masalah kanser yang mereka hadapi.

Doktor kata tak perlu buat kemo lagi selepas cuba Vivix

Pesakit kanser ovari pilih Vivix sebagai ikhtiar

Setelah 2 tahun minum Vivix, bebas daripada kanser

Kanser dah tak naik selepas amalkan Vivix


Semoga entri Nur kali ini memberi manfaat kepada anda semua. Jikalau anda berniat dan berminat untuk dapatkan vivix, Nur cadangkan ambil 2 botol terus untuk melayakkan anda dapat keistimewaan daripada Shaklee.

Jika anda dapatkan 2 botol Vivix hari ini, anda automatik layak menikmati :-
- Harga penjimatan ahli
- Member kit
- Cash bonus
- Free postage
- Support group

Bagaimana Untuk Dapatkan Set Kanser Shaklee?


ATAU BOLEH HUBUNGI SAYA !

CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM : 0132904342
FACEBOOK : NUR SHARMINE
INSTAGRAM : @shaklee_nur
SHAKLEE ID : 1103081

COD : BAHAU, BANDAR SRI JEMPOL, BATU KIKIR, SERTING, JUASSEH DAN SEKITARNYA.

SEMOGA KITA DIKURNIAKAN KESIHATAN YANG BAIK BERPANJANGAN. INSYAA ALLAH

** Produk Shaklee tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Ini adalah produk suplemen.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan