Selasa, 10 Januari 2017

KEISTIMEWAAN VITAMIN C SHAKLEE


PERBEZAAN VITAMIN C SHAKLEE DENGAN VITAMIN C JENAMA LAIN


Assalamualaikum dan salam sejahtera. Pada kali ini saya ingin berkongsi mengenai keistimewaan Vitamin C Shaklee yang tidak ada pada vitamin c jenama lain.

Semua orang sudah sedia maklum kot kebaikan vitamin C yang sangat bagus untuk kulit!

Nak pilih Vitamin C, pilihlah yang terbaik. 100% semulajadi, tanpa bahan pengawet, dan tanpa bahan tiruan. Yang penting berkesan.

Shaklee menghasilkan Vitamin C dari kanji jagung (corn starch) yang merupakan sumber asli Vitamin C.

Harga satu tablet vitamin C bersamaan RM0.50 SAHAJA! Erm, murah la sangat. Mana nak dapat harga macam ni dengan teknologi sustained release lagi. Berbaloi sangat ye.



Pengambilan sayuran atau buahan memang boleh membekalkan vitamin C, tapi tengok la pula cara pengendalian, suhu yang terlampau, bahan kimia baja, dan sebagainya boleh menghapuskan nutrien tau.

Disebabkan itu, kita perlu tampung balik lompong-lompong dengan supplemen!

Tempoh hari ada pelanggan yang nak beli Vitamin C Shaklee ni, dia cakap "Sebelum ini saya memang dah pernah ambil vitamin c ni. Memang sesuai dengan saya sebab batuk dan resdung saya memang terkawal."

Haa, produk bagus kan..orang mesti cari tau.. (^_^)

PERBEZAAN SHAKLEE

- Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut kedalam tubuh kita setiap jam.

- Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C didalam 2 tablet Vitamin Shaklee (didalam jurang masa 5 jam) mampu kekal didalam plasma darah kita selama 24 jam.

- Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai vitamin C Complex.

- Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C didalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.


 MANA LAGI BEST? VITAMIN C 500mg ATAU 1000mg?

1 biji sudah membekalkan kita 500mg vitamin C. Banyak tu tau. Boleh ke badan kita serap 500mg dalam satu masa? Tak boleh!

Habis, buat apa telan sampai 500mg kalau badan tidak boleh serap? Membazir!

Kenapa 500mg? Tapi ada vitamin C dipasaran sampai 1000mg kan?

Vitamin C Shaklee dihasilkan dengan teknologi hebat Sustained Release iaitu perlepasan berperingkat.

Bagaimana?

500mg ini tidak dilepaskan sekaligus. Setiap tablet vitamin C Shaklee mengandungi lapisan pelindung yang memastikan ianya melepaskan hanya 100mg vitamin C setiap satu jam. Jadi, 500mg bermaksud 100mg setiap jam selama  jam!

Perlepasan vitamin C dalam kuantiti yang banyak hanyalah membazir kerana ianya larut air dan lebihan hanya dibuang melalui kencing!

Itulah yang dinamakan "expensive Urine". Jadi, 100mg setiap jam sudah memadai (^_^).


MANFAAT UTAMA VITAMIN C SHAKLEE

Membentuk kolagen

-Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.


Membaiki Simptom Pendarahan

- Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

Peningkatan Sistem Imun

-Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga menyyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema.

Memerangi Kanser

- Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

Mencantikkan Kulit

- Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

Memperbaiki Insomnia

- Ia memperbaiki insomnia, stress masalah berkaitan mental seperti keresahan.

Mengekalkan Kolestrol Sihat

- Ianya mampu mengurangkan kolestrolvdan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.  

VITAMIN C SANGAT MUDAH ROSAK DARI TUBUH

- Mudah termusnah akibat pencemaran udara dan air. contoh merokok). 1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg vitamin C.

- Mudah musnah akibat stress. Keresahan akan mempercepatkan penyusutan vitamin C.

- Mudah musnah akibat oksidasi (memotong buah terlalu lama sebelum dimakan atau masak terlalu lama)

- Kontraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan vitamin C yang banyak.

- Terlebih dos vitamin C (melebihi 12 kapsul) akan menyebabkan sedikit cirit-birit.

Hasil penyelidikan mendapati, pengambilan vitamin C sebanyak 1000-5000mg sehari mampu mengurangkan beberapa jenis kanser;

Kanser esofagus
Kanser saluran penghadaman
Kanser rektum
Kanser paru-paru
Kanser payudara


Adakah Anda Tahu?

Haiwan menghasilkan vitamin C mereka sendiri, seperti arnab mampu menghasilkan 18,000mg (18g) vitamin C sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin C. 

Tambahan pula vitamin C larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita. Oleh yang demikian, adalah perlu untuk kita mengambil vitamin C setiao hari. Vitamin C tidak akan memberi kesan toksik.

TESTIMONI VITAMIN C SHAKLEE















Haa, banyakkan testimoni-testimoni pengguna vitamin C Shaklee ini. Ingin jadi sebahagian daripada testimoni tersebut? Rugilah kan bila sudah tahu kebaikan vitamin C ini tetapi tidak mencubanya kan? Cepat dapatkannya hari ini!! (^_^)


INGIN DAPATKAN VITAMIN C SHAKLEE?

ATAU

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda dan keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dari rumah?

HUBUNGI SAYA DISINI!!!

CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM : 0132904342
FACEBOOK : NUR SHARMINE BAHARING
SHAKLEE ID : 1103081
COD : BAHAU, JEMPOL,BATU KIKIR, SERTING, KUALA PILAH DAN GEMAS N9

SEMOGA KITA DIKURNIAKAN KESIHATAN YANG BAIK BERPANJANGAN. INSYAAALLAH

MENCEGAH ITU LEBIH BAIK DARI MENGUBATI!!

      

Tiada ulasan:

Catat Ulasan