Isnin, 3 September 2018

CIRI ISTIMEWA ANGGUR MUSCADINE DALAM VIVIX YANG HARUS ANDA TAHU

KEBAIKAN ANGGUR MUSCADINE


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Entri pada kali ini Nur ingin berkongsi mengenai salah satu kandungan bahan dalam Vivix iaitu Anggur Muscadine atau juga dipanggil sebagai Anggur Muskat.

Mungkin ramai yang sudah tahu tentang keistimewaan Anggur Muscadine ini kan? Bagi yang tidak tahu lagi, sukacitanya  Nur nak ceritakan balik.


Berdasarkan gambar rajah di atas menunjukkan 4 bahan utama dalam Vivix iaitu :
  1. Anggur Muscadine
  2. Polygonum Capacity
  3. Carrot Ungu
  4. European Elderberry
Tapi pada kali ini Nur ingin fokuskan kepada Anggur Muscadine sahaja.

Apakah Ciri Istimewa Anggur Muscadine?


Tumbuh di kawasan PANAS dan LEMBAP


Kebiasaannya, kebanyakan anggur lain ia perlu hidup di kawasan sejuk dan dingin kan? Berbeza dengan Anggur Muscadine ini yang mana agak istimewa sikit dari anggur-anggur yang lain. Anggur Muscadine boleh hidup dalam suhu yang ekstrem termasuk la suhu panas. Semakin ianya terdedah kepada suasana ekstrem, semakin ia dapat hasilkan Resveratrol yang lebih tinggi.

Saiz Anggur Muscadine sebesar BOLA GOLF.



Cuba tengok anggur yang biasa kita makan tu. Kecil je kan? Sekali makan boleh 2,3 biji sekaligus masuk dalam mulut. Tetapi bayangkan Anggur Muscadine ni saiznya sebesar BOLA GOLF. Memang tak boleh la nak masuk sebiji dalam mulut kan. Anggur Muscadine ini juga dikenali sebagai SUPER GRAPE kerana saiznya yang boleh mencecah diameter sekitar 5cm. Besarnya seperti sebiji buah plum.

Mempunyai KULIT yang besar dan keras.


Kulit Anggur Muscadine ini sangat berbeza dengan Anggur biasa yang kita makan. Anggur biasa yang kita makan nipis dan lembut je kan. Akan tetapi, Anggur Muscadine ini keras dan tebal.

Boleh melindungi diri daripada BAKTERIA dan KULAT.


Ini adalah salah satu fungsi kenapa ianya mempunyai kulit yang tebal dan keras. Istimewanya Anggur Muscadine ini, ianya tidak perlu disembur dengan air dan bahan kimia mahupun semburan racun kerana Anggur Muscadine ini tahan kepada suhu panas dan ianya mampu lindungi dirinya daripada serangan bakteria dan fungus.

Anggur Muscadine mempunyai 20 pasang KROMOSOM.


Untuk pengetahuan semua, Anggur biasa cuma ada 19 kromosom sahaja. Berbeza dengan Anggur Muscadine yang ada 1 pasang tambahan kromosom iaitu 20 pasang kromosom. Jadi, kromosom yang lebih ini la yang menjadikan Anggur Muscadine lebih tahan lasak dan mampu merawat dirinya sendiri apabila diserang serangga ataupun burung. Kromosom tambahan ini juga dipercayai membekalkan sejenis antipenuaan khas yang dibekalkan dalam Vivix!

Kompaun polifenol dalam Anggur Muscadine adalah 40 kali ganda lebih tinggi daripada yang terdapat dalam wain merah. Biasa kan kita dengar non-muslim minum wajib merah untuk awet muda. Bagi kita yang beragama Islam haram minum launchers ini. Tapi bestnya sebab ada produk seperti Vivix yang berganda lebih bagus manfaatnya berbanding wain merah dan sudah tentunya Vivix ni HALAL untuk diambil.

Mengandungi Resveratrol 6 kali lebih tinggi daripada anggur biasa.

Kaya dengan kandungan ANTIOKSIDAN.


Antioksidan ini dikenali sebagai Oligomeric Proanthocyanidins (OPC). OPC ini dikatakan mempunyai kuasa Antioksidan lebih kuat berbanding Vitamin C dan Vitamin E. Disebabkan itu, Vivix lebih bagus berbanding Vitamin E dan Vitamin C untuk mengatasi masalah kulit.

Anti Kanser dan Anti Radang


Anggur Muscadine adalah satu-satunya anggur yang mengandungi Ellagic Acid iaitu bertindak sebagai antikanser dan antiradang. Ianya disebabkan oleh sifat Antioksidan tadi yang membantu mencegah daripada kanser dan keradangan.

Berbaloi sangat kan dapatkan Vivix hari ini. Anggur Muscadine ini kalau cari kat pasaran sebiji berharga RM100 lebih. Itu baru sebiji. Dalam sebotol Vivix entah berapa biji la guna kan. 

Belum lagi termasuk bahan-bahan yang lain. Jadi, bila kita sudah tahu kandungan dan manfaat yang terkandung dalam Vivix, kita boleh faham la kenapa harga sebotol Vivix berharga RM400 lebih tu berbaloi-balai sangat.

Apakah Khasiat Anggur Muscadine?


Antara kebaikan Anggur Muscadine yang terdapat dalam Vivix Shaklee adalah :
  • Menguatkan ingatan.
  • Agen awet muda.
  • Halang kerosakan retina mata.
  • Mengandungi fiber yang memudahkan pembuangan.
  • Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung, kanser, primer dan penyakit kronik yang lain.

Testimoni


Disini Nur sertakan beberapa testimoni yang telah mencuba Vivix Shaklee untuk menyelesaikan masalah yang telah mereka hadapi.








Boleh klik pada setiap gambar testimoni untuk info lebih lanjut ye. Semoga entri Nur kali ini memberi manfaat kepada anda semua.

Bagaimana Untuk Dapatkan Vivix Shaklee Shaklee?


ATAU BOLEH HUBUNGI SAYA !

CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM : 0132904342
FACEBOOK : NUR SHARMINE
INSTAGRAM : @shaklee_nur
SHAKLEE ID : 1103081

COD : BAHAU, BANDAR SRI JEMPOL, BATU KIKIR, SERTING, JUASSEH DAN SEKITARNYA.

SEMOGA KITA DIKURNIAKAN KESIHATAN YANG BAIK BERPANJANGAN. INSYAA ALLAH

** Produk Shaklee tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Ini adalah produk suplemen.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan