Rabu, 5 September 2018

ADA APA DENGAN OMEGA GUARD SHAKLEE?

KEPENTINGAN OMEGA GUARD




Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Entri kali ini Nur ingin berkongsi mengenai minyak ikan Shaklee iaitu Omega Guard. Ada yang pernah makan dan ada yang belum pernah cuba kan?

Sebenarnya Omega Guard ini merupakan salah satu vitamin kegemaran untuk diambill selain daripada vitamin c.

Sebab apa? Sebabnya semua orang perlukan Omega Guard ini ye.


PENGENALAN OMEGA GUARD


Omega dipanggil asid lemak OMEGA 3 (fatty asid). Walaupun Omega-3 merupakan salah satu asid lemak, namun ianya merupakan asid lemak yang sangat bagus untuk kesihatan tubuh badan kita.



Badan kita memerlukan fatty asid ini tapi tak boleh nak hasilkan sendiri. Sama seperti vitamin c, badan memerlukannya tetapi tidak boleh hasilkan sendiri.

Kalau anda perasan, DHA/EPA itulah asid lemak. Badan kita juga diperlukannya tetapi tidak boleh menghasilkannya sendiri.

APA KEGUNAAN ASID LEMAK?


Asid lemak ini bagus untuk meningkatkan kesihatan mental kita, mencegah kanser, baik untuk jantung, untuk fungsi mata, fungsi saraf, pernafasan dan mengurangkan kolestrol. Oleh sebab itu, dari usia kanak-kanak lagi digalakkan untuk ambil Omega Guard ini.

Sebenarnya, untuk dapatkan asid lemak yang paling baik adalah dengan makan ikan itu sendiri. Tapi malangnya, ikan-ikan sekarang telah dicemari dengan merkuri. Bahaya la kan kalau kita makan ikan yang bertoksin tu.

Kajian mendapati, ikan-ikan kecil yang ditangkap dari lautan dalam berair sejuk adalah lebih selamat untuk dimakan.

KEBAIKAN OMEGA GUARD


Jom kita tengok apa kebaikan Omega Guard kepada tubuh badan kita.

Penyulingan 3 Peringkat



Ini yang membezakan Omega Guard Shaklee dengan minyak ikan jenama lain. Seperti yang diberitahu tadi, ikan dari lauk dalam lebih selamat diambil dan bebas merkuri. Jadi, minyak Omega 3 dalam Omega Guard diekstrak dari ikan laut dalam berair sejuk.

Contoh ikan yang digunakan ialah ikan sardin, hackers, herring dan anchovies. Kesemua ini adalah ikan yang bebas daripada merkuri.

Penyulingan 3 peringkat disebabkan khuatir ikan-ikan tersebut ada termakan makanan yang tercemar (ada toksin). Pastu kita pula yang makan ikan tersebut, toksin masuk dalam badan kita. Oleh sebab itu, kena pilih betul-betul. Apa yang menariknya, pemilihan ikan ini, Shaklee buat menggunakan satelit.


Kualiti Terjamin



Omega Guard dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred pharmaceutical berteknologi tinggi. Kaedah ini yang membantu proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk ekstrak omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan bahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, maksimum dan lain-lain.

DHA dan EPA Tinggi



Satu sajian sehari bersamaan tiga biji omega. Apa pentingnya kat sini? Kalau kita nak cari sumber minyak ikan (fish oil) kita kena tengok jumlah omega 3 dia berapa. Jumlah fish oil dengan jumlah omega 3 dalam sesuatu vitamin tidak sama. Jadi, berapa pun jumlah fish oil, jangan terpedaya kalau omega 3 dia sikit.


Kalau kita bandingkan dengan minyak ikan jenama lain mungkin agak murah, tapi EPA dan DHA dia rendah. Jadi tidak bagus juga la kan. Kena makan banyak-banyak baru dapat hasil. Tetapi dengan Shaklee, 3 biji dah memadai.

Kalau nak cari minyak ikan, memang kena tengok jumlah omega 3. Barulah kita akan dapat manfaatnya. Sebab itu tak semua minyak ikan sama. Kalau perasan, iklan-iklan susu anak kan berebut diorang nak iklankan pasal DHA/EPA ni kan. Kalau DHA tinggi, makin mahal la harga susu tu kan?


Ini perbandingan DHA dalam susu dengan DHA dalam Omega. Omega mempunyai 120mg DHA. Banyak bezanya kan? Jadi, bagi susu murah pun tak apa, tapi top up la dengan Omega Guard.

Mengikut kajian, kanak-kanak perlukan 100-120mg DHA sehari. Jadi, cukuplah dengan Omega anak kita tu kan? Kalau menyusu pula, memang ibunya la kena makan Omega ni.

Disebabkan itu, semua peringkat umur boleh dapat manfaat dari Omega ini. Dari bayi dalam perut, bersalin, setahun ke atas, remaja, dewasa, datuk nenek ,YB, wakil rakyat, semua la boleh ambil Omega ni. Beli sebotol, seisi rumah boleh makan. Kiranya yang ni vitamin wajib satu keluarga tau.


Mengandungi 7 Spektrum Omega 3 Lengkap


Omega Shaklee ada 7 spektrum omega 3 lengkap. Tidak semua omega di pasaran ada spektrum lengkap tau. Tapi Shaklee ni memang semua dia nak yang terbaik untuk penggunanya.

7 spektrum itu adalah :
- EPA
- DHA
- ALA
- SDA
- ETA
- HPA
- DPA

Kurang Bau Hanyir


Ini juga antara penyumbang keistimewaan minyak ikan Shaklee iaitu kurang bau hanyir. Bukan tiada langsung ye tapi kurang. Anak saya boleh kunyah macam gula-gula je. Hihi. Kalau yang tidak pandai nak kunyah lagi, boleh cucuk pecahkan masuk dalam susu atau makanan dia.


Diiktiraf Oleh Friend Of The Sea


Diiktiraf oleh Friend of The sea. Friend of The Sea ni kira macam pertubuhan yang menjaga kebajikan ikan. Fungsinya untuk mengawal populasi ikan, pantau ikan mana yang tak boleh tangkap, ikan yang terlalu kecil dan lain-lain.

Jadi, Shaklee ni diiktiraf oleh Friend of The Sea kerana menghasilkan minyak ikan berkualiti tanpa jejaskan alam sekitar. Eh, kalau musim membiak pun, Shaklee takkan tangkap ikan tau. Punyalah nak jaga.

Kesemua ni bukan cakap-cakap kosong je tau. Semua adalah fakta dan ada Landmark Study. Shaklee sangat mementingkan kualiti. Ikan yang dipilih pun yang paling kecil je untuk omega ni.


Siapa Yang Boleh Amalkan Omega Guard?


Ramai yang boleh ambil Omega dan sepatutnya memang semua pun ambil Omega ni tau. Mari saya ceritakan bagaimana Omega 3 ini bantu jadi 'Guard' dalam sesebuah keluarga.

Guard untuk emak 

Omega 3 sangat bagus untuk mengurangkan kolestrol dalam darah. Ia akan pecahkan lemak dalam darah. Seeloknya, ubat makan, omega 3 pun kena ambil sama.

Guard untuk ayah

Ayah yang selalu kena gout atau sakit-sakit sendi elok amalkan Omega 3 ini. Ia bantu kurangkan keradangan. Amalkan omega untuk bantu kurangkan sakit sendi itu.

Guard untuk anak

Omega 3 bantu anak fokus dalam pelajaran. Kita sebagai ibu bapa boleh cuba tambah nutrisi yang dapat membantu anak-anak supaya fokus. Omega 3 terbukti dapat meningkatkan fokus anak ketika belajar dan tahukah anda, anak lelaki memerlukan omega 3 yang lebih dari anak perempuan.

Guard untuk diri sendiri

Untuk ibu-ibu yang tengah hamil, menyusu atau nak kuruskan badan selepas hamil atau nak stabilkan hormon, elok sangat amalkan omega 3 ini. Anak yang dikandung dan yang tengah menyusu pun akan dapat khasiat omega ini tau.

Kalau rancang untuk hamil pun boleh ambil omega 3 ini kerana ianya juga membantu stabilkan hormon.


Guard untuk suami

Omega 3 dapat membantu kestabilan hormon lelaki dan bantu membakar lemak kerana omega 3 bantu meningkatkan paras hormon adiponektin yang bantu bakar lemak dari disimpan dalam badan.

Omega 3 ini bukan sembarangan nutrisi. Semua orang perlukan ia. Omega Guard boleh menjadi penjaga keluarga kita. Cepat dapatkannya sekarang. 


Semoga entri Nur kali ini memberi manfaat kepada anda semua.





Bagaimana Untuk Dapatkan OMEGA GUARD Shaklee?


ATAU BOLEH HUBUNGI SAYA !

CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM : 0132904342
FACEBOOK : NUR SHARMINE
INSTAGRAM : @shaklee_nur
SHAKLEE ID : 1103081

COD : BAHAU, BANDAR SRI JEMPOL, BATU KIKIR, SERTING, JUASSEH DAN SEKITARNYA.

SEMOGA KITA DIKURNIAKAN KESIHATAN YANG BAIK BERPANJANGAN. INSYAA ALLAH

** Produk Shaklee tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Ini adalah produk suplemen.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan