Sabtu, 8 September 2018

10 KANDUNGAN MEALSHAKES YANG PERLU ANDA TAHU


KEBAIKAN MEALSHAKES


Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera.

Entri pada kali ini Nur ingin berkongsi mengenai mealshakes dan apa keistimewaan mealshakes sehingga menjadi minuman pilihan seisi keluarga.


Ada tak kat sini yang tidak pernah tahu, tidak pernah kenal dan tidak pernah pun rasa lagi Mealshakes ni?

Pengenalan Mealshakes

Tekstur Mealshakes ini sangat lembut dan baunya wangi tau, bau vanilla. Bila buka je botol Mealshakes tu terus suka cium bau dia yang sedap tu.

Kandungan Mealshakes

Antara bahan yang terkandung dalam Mealshakes adalah kacang soya dan juga susu lembu. Jadi, kalau ada sesetengah anak yang alahan dengan susu lembu, boleh try and error dulu ye, takut tak sesuai pula.

Jom kita tengok apa 10 sebab kandungan Mealshakes yang sangat penting untuk anak-anak kita khususnya.


Kepentingan Mealshakes


Kadar glisemik yang rendah.



Sama seperti ESP, Mealshakes juga mempunyai kadar glisemik yang rendah. Shaklee sentiasa memastikan produknya rendah glisemik tau.

Bila bekalan karbohidrat dari Mealshakes dengan kadar indeks glisemik yang rendah, ia akan membantu memberikan tenaga yang berpanjangan.

Sudah semestinya ianya bagus untuk anak-anak yang baru nak belajar puasa kerana bila kadar glisemik rendah, perut akan rasa kenyang lebih lama dan bagi tenaga yang lagi lama dari biasa.

Lengkap dengan 9 asid amino

Mealshakes lengkap dengan 9 asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. Asid amino penting untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu badan kanak-kanak seperti rambut, kuku, kulit, organ dan lain-lain.

Mengandungi vitamin A, C, E.

Vitamin ACE ini adalah gabungan Antioksidan yang membantu kesihatan kulit dan juga memperbaiki sel. Malah, antioksidan ini juga bagus untuk mencegah daripada kanser.

Sekarang ini kita tengok dan dengar kan kecil-kecil lagi dah terdedah dengan pelbagai jenis penyakit kanser yang kadang-kadang pelik. Jadi, penting sangat sumber vitamin ACE ini.

Tinggi kandungan serat.

Mealshakes juga terkenal dengan kandungan serat atau fiber yang tinggi. Serat ataupun fiber ini bagus untuk sistem pencernaan. Ianya mengelak dan mengatasi masalah sembelit yang kerap terjadi dikalangan anak-anak.

Terdapat pelbagai sumber vitamin B.



Vitamin B ini kan banyak jenis. Jadi, antara fungsi vitamin B adalah untuk membantu melancarkan aliran darah. Ianya juga membantu memberikan tenaga, bagus untuk kesihatan sistem saraf dan lain-lain.

Terdapat sodium dan magnesium.

Fungsi sodium adalah untuk memelihara keseimbangan cecair atau bendalir dalam tubuh anak serta mengelakkan anak daripada cepat merasa letih.


Tinggi kandungan vitamin C.

Jangan tidak tahu, dalam Mealshakes pun terdapat kandungan vitamin C yang tinggi.

Fungsi vitamin C adalah membantu kesihatan gigi, gusi dan pastikan kulit sentiasa sihat. Kalau anak-anak yang kerap berdarah hidung pun, sangat perlukan sumber vitamin C ini.

Selain itu, vitamin C juga sangat penting untuk tingkatkan imun badan anak, elak daripada demam, selsema dan batuk.

Mengandungi Vitamin A.

Mealshakes juga mengandungi vitamin A. Vitamin A sangat bagus untuk kesihatan mata dan penglihatan anak-anak.

Bagi anda yang anak-anak ada masalah mata, boleh cuba bagi Mealshakes untuk elak daripada anak rabun cepat dan pakai cermin mata awal.

Terdapat Kalsium dan Vitamin D.

Dalam Mealshakes juga ada Kalsium dan Vitamin D yang sama seperti Ostematrix. Kalsium ini sangat penting untuk pertumbuhan tulang anak-anak.

Kalau tidak cukup kalsium, perkembangan tulang dan ketinggian anak boleh jadi terbantut. Jadi, nak bagi sumber kalsium yang bagus antara semua produk kanak-kanak yang lain, Mealshakes adalah pilihan terbaik.


Mempunyai iron, asid folik dan Vitamin B12.



Iron dan Vitamin B12 sangat penting untuk membantu penghasilan sel darah merah.

Sel darah merah berfungsi untuk membawa oksigen ke seluruh tubuh anak anda termasuklah otak. Bila oksigen tidak sampai ke otak, akan terdapat banyak gangguan pada fungsi tubuh badan.

Otak yang kekurangan oksigen boleh menjadi punca kepada masalah tidak fokus dan kurang daya tumpuan dan ingatan. Jadi, kalau rasa-rasa anak kita kurang fokus, mungkin oksigen tidak lancar sampai ke otak selain daripada kekurangan sumber DHA dan EPA.

Malah, sel darah merah juga bertindak sebagai pembawa kepada vitamin yang dimakan oleh anak-anak.

Jadi, itulah antara sebab kenapa Mealshakes ini sangat penting untuk kita terutamanya  anak-anak. Seawal usia setahun sehingga warga tua boleh ambil Mealshakes ini.

Kalau kanak-kanak atau orang tua yang tidak suka makan pil, boleh gantikan ambil Mealshakes. Tapi harus diingat, Mealshakes bukanlah pengganti kepada nutrisi harian. Sama seperti suplemen yang lain, ianya adalah sebagai pelengkap dan mengisi mana-mana nutrisi yang tidak cukup.

Resepi Mealshakes


Nur tahu, ada sesetengah orang yang tidak boleh minum macam tu je dengan air kosong kan? Bagi kanak-kanak, boleh bancuh campur bersama susu atau minuman kegemaran mereka contohnya air buah-buahan, air horlick atau minuman lain.

Disini Nur sertakan sekali beberapa resepi yang boleh dicuba bersama dengan mealshakes. Semoga membantu ibu-ibu untuk bagi yang terbaik untuk anak-anak.

Mealshakes hanya boleh dibancuh dengan air sejuk ataupun air suam sahaja ye.


Nak buat cekodok campur mealshakes pun boleh.


Testimoni Mealshakes

Nur juga sukacita ingin berkongsi beberapa testimoni yang telah menggunakan mealshakes Shaklee ini dalam rutin seharian mereka.






Boleh klik pada setiap gambar untuk penerangan lebih lanjut mengenai Mealshakes Shaklee ni ye. Semoga entri Nur kali ini memberi manfaat kepada anda semua.



Bagaimana Untuk Dapatkan Mealshakes Shaklee Shaklee?


ATAU BOLEH HUBUNGI SAYA !

CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM : 0132904342
FACEBOOK : NUR SHARMINE
INSTAGRAM : @shaklee_nur
SHAKLEE ID : 1103081

COD : BAHAU, BANDAR SRI JEMPOL, BATU KIKIR, SERTING, JUASSEH DAN SEKITARNYA.

SEMOGA KITA DIKURNIAKAN KESIHATAN YANG BAIK BERPANJANGAN. INSYAA ALLAH

** Produk Shaklee tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Ini adalah produk suplemen.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan