Sabtu, 15 September 2018

KHASIAT ELDERBERRY YANG TERKANDUNG DALAM VIVIX SHAKLEE

RAMUAN ISTIMEWA VIVIX SHAKLEE


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Entri pada kali ini Nur ingin berkongsi mengenai salah satu kandungan istimewa yang terdapat di dalam Vivix Shaklee iaitu Elderberry. Seperti yang sedia maklum, di dalam Vivix mengandungi beberapa ramuan yang cukup istimewa seperti anggur muscadine, purple carrot, polyganum cuspaditum dan juga elderberry.

Pengenalan Elderberry



Inilah bentuk buah elderberry tu. Kecil comel dan berwarna purple gelap. Siapa yang pernah makan elderberry yang seperti dalam gambar di atas ini? Nur tidak pasti pernah makan atau tidak, yang pasti pernah rasanya dalam Vivix je. Hihi

Kalau di Malaysia mungkin agak susah sikit nak jumpa elderberry ini. Akan tetapi kalau di Europe atau Asia Barat mungkin senang untuk dapatkan buah elderberry ini.

Khasiat Elderberry



Terdapat banyak khasiat elderberry ini terhadap kesihatan kita. Elderberry ini kaya dengan antioksidan dan juga sangat membantu dalam menguatkan sistem imun badan kita dalam melawan pelbagai jangkitan dan penyakit.


Elderberry sangat kaya dengan sebatian yang dikenali sebagai anthocyanin, yang mana memberi kesan anti-radang. Ia juga dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.

Ia juga dapat merendahkan tahap kolestrol dan juga menghalang oksidasi kolestrol LDL, oksidasi LDL dianggap sebagai salah satu penyebab penting terjadinya penyakit kardiovascular.

Selain itu, elderberry juga membantu untuk kesihatan mata kerana ederberry mengandungi beta carotene yang sememangnya bagus untuk mata.

Elderberry mengandungi bioflavonoids yang membantu memusnahkan virus dan juga sebagai anti kanser. Kajian yang dijalankan di makmal oncology menunjukkan elderberry dapat membantu menstimulate imun sistem badan dan hasil penelitian disana, ianya dapat merawat pesakit kanser dan AIDS dengan menggunakan elderberry ini.

Bagi pesakit jantung dan kolestrol tinggi pula, senang bila ambil Vivix ni kerana kandungan dalam Vivix membantu merendahkan paras kolestrol dan mengelakkan daripada terkena strok.

Elderberry boleh merangsang pengeluaran cytokines yang mana ia adalah salah satu protein yang mengawal tindakbalas sistem imun kepada penyakit dan jangkitan. Semakin banyak kita ambil, semakin banyak protein yang mengawal kita.

Banyak sangat manfaat dan khasiat elderberry ini kan? Jadi memang sesuai sangat la kalau kita amalkan pengambilan Vivix dalam pemakanan seharian kita.

Bukan kita je yang perlu ambil, semua ahli keluarga dan orang tersayang kita juga kena ambil Vivix ini untuk pastikan mereka mendapat perlindungan sewajarnya dari pebagai penyakit dan jangkitan.

Memang ada segelintir masyarakat mempersoalkan tentang harga Vivix yang agak mahal, tetapi ianya amat berbaloi dengan khasiat dan juga perlindungan yang diberikan Vivix untuk kesihatan tubuh badan kita.


Kalau kita saja-saja je nak ambil elderberry, anggur muscadine dan yang lainnya mungkin tidak terbeli sebab kesemua bahan ini memang mahal dan susah untuk dapatkannya di Malaysia. Akan tetapi, dengan adanya Vivix, kita terus boleh minum dan tidak perlu bersusah payah untuk mencarinya lagi kerana kita telah mendapat manfaatnya di dalam satu botol Vivix ini.


Semoga entri Nur kali ini memberi manfaat kepada anda semua.

Bagaimana Untuk Dapatkan Vivix Shaklee Shaklee?


ATAU BOLEH HUBUNGI SAYA !

CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM : 0132904342
FACEBOOK : NUR SHARMINE
INSTAGRAM : @shaklee_nur
SHAKLEE ID : 1103081

COD : BAHAU, BANDAR SRI JEMPOL, BATU KIKIR, SERTING, JUASSEH DAN SEKITARNYA.

SEMOGA KITA DIKURNIAKAN KESIHATAN YANG BAIK BERPANJANGAN. INSYAA ALLAH

** Produk Shaklee tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Ini adalah produk suplemen.










Tiada ulasan:

Catat Ulasan