Khamis, 16 Mac 2017

9 MAKANAN YANG PERLU DIHINDARI WANITA UNTUK TINGKATKAN KESUBURAN

 TINGKATKAN KADAR KESUBURAN DENGAN MENJAGA PEMAKANAN

Anak merupakan keinginan pasangan suami isteri. Anak juga merupakan penyeri kepada rumahtangga. Tanpa anak, rumah akan jadi sunyi tanpa gelak tawa dan karenahnya. Namun, bagaimanakah cara dan tips yang boleh pasangan suami isteri lakukan untuk mendapatkan zuriat? Terdapat banyak cara yamg boleh dilakukan. Salah satunya adalah dengan pengambilan makanan yang betul.

MAKANAN YANG PERLU DIHINDARI PASANGAN YANG INGUNKAN ZURIAT

1) Mengandungi gula yang tinggi.

Salah satu bahan makanan yang dianggap boleh menurunkan kadar kesuburan adalah makanan yang mengandungi kadar gula yang tinggi seperti cornflakes, donut, kentang goreng, labu dan nasi putih.

Pengambilan gula yang banayk boleh menyebabkan resistensi insulin dan boleh menyebabkan kelainan keadaaan hormon yang mempengaruhi ovulasi atau pematangan sel telur dan ianya merupakan salah satu penyebab utama terjadinya gangguan kesuburan bagi kaum wanita.

2) Makanan yang terlalu manis dan terlalu masin.

Semua yang berlebihan itu adalah tidak elok, termasuklah juga makanan yang mengandungi terlalu banyak gula atau garam. Hal ini kerana boleh membuatkan seseorang wanita terutamanya semakin sukar untuk memiliki zuriat.

3) Makanan yang mengandungi soya.

Walaupun soya merupakan makanan yang sihat, namun sebaiknya tidak diambil dalam jumlah yang banyak. Pengambilan soya dalam jumlah yang banyak akan menurunkan LH (Leutinizing Hormone) dan SH (Follice-Stimulating Hormone) serta memanjangkan kitaran menstruasi sehingga akan menurunkan kadar kesuburan seseorang wanita.

4) Makanan berkafein.

Seorang wanita yang sedang dalam proses untuk hamil sebolehnya mengurangkan atau menghentikan pengambilan makanan dan minuman yang berkafein. Pengambilan kafein lebih dari 300 gram setiap hari boleh menurunkan kadar kesuburan seseorang wanita tersebut.

5) Susu dan keju yang tidak dipempasteuran (proses yang membunuh bakteria dalam makanan cecair).

Susu dan keju yang tidak dipempasteuran mengandungi banyak bakteria di dalamnya. Bakteria tersebut akan melalui dan memasuki plasenta yang mana boleh mempengaruhi rahim. Hal ini boleh menyebabkan kadar kesuburan seseorang wanita itu menurun.

6) Makanan olahan.

Makanan yang boleh mempengaruhi kadar kesuburan seseorang wanita adalah makanan olahan seperti makanan yang telah dipanggang dan dibungkuskan. Hal ini kerana semua makanan tersebut mengandungi lemak yang tinggi.

7) Telur dan daging mentah.

Dalam masa menjalani proses kehamilan, sangat disarankan untuk menghindari telur dan daging yamg masih mentah. Kedua-dua makanan tersebut mengandungi bakteria salmonella yang boleh menyebabkan kadar kesuburan seseorang wanita itu menurun.

Daging mentah pula mengandungi kadar amonia dalam tubuh. Hal ini boleh mengganggu implantasi telur dalam rahim wanita. 

8) Ayam non-organik.

Ayam jenis ini penuh dengan antibiotik dan hormon suntikan. Kedua-dua zat ini boleh memberikan kesan negatif kepada keseimbangan hormon dan kesihatan.

9) Alkohol.

Minuman beralkohol boleh memberikan kesan yang buruk terhadap penghasilan telur kepada wanita yang berusia 30 an.

Cara Alternatif Untuk Tingkatkan Kesuburun. 

Walaubagaimanapun, terdapat cara alternatif lain yang boleh dilakukan pasangan yang inginkan zuriat iaitu dengan pengambilan vitamin dan suplemen tambahan. Antara suplemen tambahan yang dicadangkan adalah suplemen Shaklee. Shaklee merupakan suplemen semulajadi, selamat dan jika diamalkan secara betul dan konsisten akan memberikan kesan yang positif. (^_^).

Ini adalah Set Premium Shaklee yang ditawarkan kepada mereka yang memerlukan vitamin tambahan untuk membantu meningkatkan kesuburan.
Set ini baik diamalkan oleh suami dan isteri seawal sebelum berkahwin untuk persediaan menyambut bayi kelak.
Boleh dikongsi suami isteri untuk kesihatan bersama.
Boleh juga teruskan pengambilan semasa mengandung sebagai suplemen untuk ibu mengandung. 

Set Premium Kesuburan Shaklee :
- Energizing Soy Protein (ESP)
- Omega Guard
- Vitamin C
- B Complex
- Ostematrix
- Vitamin E / Vitalea
** Tahan 4 bulan

Set Medium Kesuburan Shaklee :
- Energizing Soy Protein (ESP)
- Omega Guard
- Vitamin E
- B Complex

Set Basic Kesuburan Shaklee :
- Energizing Soy Protein (ESP)
- Omega Guard
- B Complex
** Tahan 2 bulan

Set Paling Bajet Kesuburan Shaklee :
- Energizng Soy Protein (ESP)
- B Complex
** Tahan 2 bulan

Fungsi setiap suplemen ini ada kehebatan dan keistimewaannya yang tersendiri yang memberikan kesan pada kesihatan dalaman suami dan isteri.
Suplemen adalah ibarat baja dalam badan.
Tidak cukup baja tanah hasilkan pokok dan buah yang tiadak optimun.
Sama juga konsepnya dengan manusia.

Antara Testimoni Yang Berjaya Hamil Dengan Pengambilan Suplemen Shaklee :






Berminat untuk order Set Kesuburan Shaklee?
Boleh Klik Disini
Sebarang pertanyaan dan konsultasi boleh :
Whatsapp/Sms : +60132904342
COD : Bahau, Bandar Sri Jempol, Batu Kikir dan sekitarnya (^_^) 

**Suplemen Shaklee bukan ubat. Walaupun terbukti secara saintifik menyihatkan badan, ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuh atau memulihkan penyakit kritikal.**





 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan