Khamis, 26 Julai 2018

KENALI BAHAN SHAKLEE YOUTH SKINCARE


KANDUNGAN YOUTH SKINCARE

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera. Entri kali ini Nur ingin kongsikan dengan pembaca semua mengenai bahan-bahan istimewa yang terkandung di dalam Youth Complex Shaklee.

Sebelum kita menggunakan sesuatu, perkara utama yang perlu kita titikberatkan adalah kandungan yang digunakan dalam penghasilan produk tersebut. Kita tidak boleh sewenang-wenangnya memakai sesuatu produk itu tanpa usul periksa. Kelak menyesal tak berlagu pula.

Oleh disebabkan itu, Shaklee sentiasa memastikan produk yang dikeluarkan sentiasa mesra alam, selamat dan insyaaAllah berkesan. Biar dapat kesan lambat asalkan selamat.

Dan kalau korang nak tahu, kesan penggunaan Youth Skincare ini sangant cepat walaupun ianya bebas daripada bahan kimia merbahaya. Setiap produk dalam rangkaian Youth ini dihasilkan daripada vitamin-vitamin anti-penuaan dan polifenol. Bukannya produk bancuh tu tau.

Sebelum kita ketahui bahan-bahan yang terkandung dalam Youth Skincare ini, sukacita untuk saya kongsikan dengan anda serba sedikit kelebihan yang ada pada Youth Skincare ini.

Jom baca apa kelebihan Youth :

1) Dengan kajian klinikal selama 8 tahun oleh saintis Shaklee bagi memastikan keberkesanannya kepada pengguna.
2) 100% bebas paraben dan bebas bahan kimia berbahaya seperti gluten dan parabens.
3)  Malah bebas daripada 1500 bahan kimia yang berbahaya kepada kulit.
4) 100% vegan tau!!

BAHAN UTAMA DALAM YOUTH COMPLEX

1) Ekstrak Stem Sel Epal


Fungsi
- Membantu mempercepat pembaharuan sel kulit ke kadar yang lebih muda. Apabila kita semakin meningkat usia, pembaharuan sel kulit akan menjadi semakin lambat. Disebabkan itu, Youth telah diekstrak dengan stem sel epal bersama dengan vitamin A yang berfungsi untuk membantu mempercepatkan pembaharuan sel kulit anda dan boleh menghasilkan sel kulit baru dengan cepat.
- Yang menariknya ekstrak stem sel epal ni, Shaklee bukannya ambil dari sembarangan epal ye. Shaklee menggunakan ekstrak stem sel epal yang unik dimana spesies epal yang diambil tiada siapa pun yang makan kerana rasanya tidak sedap.
- Uniknya epal ini boleh bertahan selama 6 bulan selepas gugur dari pokok tanpa buruk dan rosak. Daripada situ, saintis telah mengambil epal tersebut dan membuat kajian dan mendapati ekstrak stem sel epal ini sentiasa menghasilkan sel epal yang baru.

Kebaikan
- Kulit yang lebih segar dan berseri.
- Kulit yang lebih lembut.

2) Schisandra Chinensis


Fungsi
- Membantu membekalkan lebih banyak nutrien kepada kulit secara berstruktur. Lapisan atas kulit kita memerlukan nutrien. Betul tak? Jadi kita perlukan nutrien daripada dalam badan kita sendiri. Tetapi nutrien-nutrien tersebut tidak dapat dibekalkan kepada kullit apabila kita semakin berusia dan semakin kita terdedah dengan faktor-faktor yang boleh menyebabkan terhalangnya nutrien dalam badan tersebut tidak dapat dibekalkan kepada kulit seperti pencemaran, terdedah dengan sinaran UV dan sebagainya.
- Oleh itu, fungsi Schisandra Chinesis telah membantu membuka jalan-jalan yang ada pada kulit kita supaya nutrien-nutrien yang ada dalam badan kita boleh sampai kepada bahagian kulit kita.

Kebaikan
- Nutrisi kepada kulit.
- Kesihatan kulit.

3) Lotus Japonicus Ekstrak


Fungsi
- Lotus japonicus mengaktifkan protein youth di kulit. Di dalam kulit kita sendiri terdapat sejenis protein yang dipanggil protein youth yang berfungsi untuk meningkatkan penghasilan kolagen dan elastin. Ia yang bagi petunjuk dan bagitahu pada badan kita hasilkan kolagen dan elastin dengan lebih lagi.
- Jadi, Lotus japonicus iniah yang akan mengaktifkan protein youth untuk meningkatkan penghasilan kolagen dan elastin seterusnya anda akan dapat struktur kluit yang lebih tegang dan anjal.

Kebaikan
- Ketegangan.
- Kedutan
Ringkasan Bahan Terkandung Dalam Youth Skincare


SEBAGAI TAMBAHAN, KULIT PERLUKAN PERLINDUNGAN


 Grape ( Muscadine) Ferment Polyphenols

Fungsi
- Bahan tersebut anda juga boleh dapati di dalam Vivix juga.
- Memastikan kulit sihat dan menghalang kerosakan pada DNA sel kulit anda yang disebabkan oleh sinaran UV. Sinaran UV sebenarnya boleh merosakkan kulit anda bukan sahaja boleh burnkan kulit, tetapi juga boleh rosakkan kulit dan sel kulit anda termasuklah DNA.

Kebaikan
- Perlindungan kulit.

Vital Repair + Vitamins Dan Nutrients

Fungsi
- Menghalang radikal bebas dan pencemaran udara.
- Menenangkan kulit dengan mengurangkan inflamation.

Kebaikan
- Perlindungan kulit.

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda semua. Ingin tahu pengenalan Youth Skincare boleh klik disini

Ingin dapatkan Shaklee Youth Skincare?


ATAU


Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda dan keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dari rumah?

HUBUNGI SAYA DISINI!!!

CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM : 0132904342
FACEBOOK : NUR SHARMINE BAHARING
PAGE : PENGEDAR SHAKLEE BAHAU
INSTAGRAM : @shaklee_nur
SHAKLEE ID : 1103081

COD : BAHAU, JEMPOL,BATU KIKIR, SERTING, KUALA PILAH DAN GEMAS,N9

SEMOGA KITA DIKURNIAKAN KESIHATAN YANG BAIK BERPANJANGAN. INSYAAALLAH

MENCEGAH ITU LEBIH BAIK DARI MENGUBATI!!



** Produk Shaklee tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Ini adalah iklan produk sulpemen.









Tiada ulasan:

Catat Ulasan