Ahad, 1 Januari 2017

CARA NAIKKAN BERAT BADAN SECARA IDEAL DENGAN SET WEIGHT GAIN SHAKLEE

BERAT BADAN IDEAL IDAMAN SEMUA ORANG


Assalamualaikum dan salam sejahtera..Entri saya pada kali ini ialah mengenai cara untuk naikkan berat badan..

Sebenarnya, konsep untuk menaikkan berat badan adalah sama seperti menurunkan berat badan. Kalau nak turunkan berat badan, kita perlu kurangkan pengambilan kalori dalm diet harian.

Untuk tambah berat badan pula, pengambilan kalori perlulah lebih daripada biasa. Jadi senang cerita makan lebih berat naik, makan kurang berat pun turun lah.

Tapi kalau dah makan banyak tapi berat tak naik-naik juga tu something wrong somewhere la tu. Bela jin kot? Hehehe..Gurau-gurau je.. (^_*)

Mungkin kita boleh periksa semula kuantiti dan kualiti makanan yang kita makan. Kalau banyak makan makanan ringan memnag tidak akan naik berat badan tu. Penyakit lain pula yang akan dapat. Oleh itu, berwaspadalah dengan makanan yang kita ambil ye.

PUNCA DAN PENYEBAB BADAN TERLALU KURUS

Kekurangan Nutrisi

- Salah satu punca badan terlalu kurus ialah disebabkan kekurangan nutrisi di dalam badan. Sedangkan setiap hari tubuh badan kita memerlukan nutrisi yang mencukupi untuk mengekalkan kesihatan yang berpanjangan. Selalunya bila dah sibuk dengan urusan harian sama ada di pejabat ataupun di rumah, kita mengabaikan kesihatan terutama pengambilan makanan yang seimbang dan berkhasiat.


Stress

Stress salah satu penyebab seseorang itu gagal untuk menaikkan berat badan atau menyebabkan seseorang menjadi kurus kering. Seseorang yang mengalami stress, biasanya kurang nafsu makan. Hal ini lah yang menyebabkan badan menjadi kurus dan susah gemuk.


 Minuman Beralkohol

- Cuba anda perhatikan orang yang sering meminum minuman beralkohol akan memiliki badan yang kurus kering. Sebagaimana yang kita ketahui, kandungan yang ada di dalam alkohol tidak bagus untuk kesihatan tubuh badan.

.

Kekurangan Air Mineral

- Kekurangan air mineral juga merupakan satu penyebab dari kurus kering. Jadi, untuk anda yang ingin memiliki badan yang tidak terlalu kurus, usahakan meminum air putih minimum 10 liter per sehari.


Kurang Bersenam

- Bersenam membuat aktiviti riadah merupakan aktiviti yang dapat menyihatkan tubuh badan kita. Banyak sangat kebaikan dan kepentingan beriadah dan bersenam ini. Tetapi, ramai yang malas untuk melakukannya dengan alasan tiada masa dan memenatkan. Disebabkan itu, ramai diantara kita yang malas untuk beriadah ini mempunyai masalah berat badan sama ada terlalu gemuk ataupun terlalu kurus. Hal ini disebabkan otot-otot yang ada ditubuh kita tidak pernah digerakkan melalui aktiviti riadah. 



 Faktor Keturunan Atau Genetik

- Punca yang terakhir adalah disebabkan faktor keturunan atau genetik. Jika anda salah seorang memiliki tubuh badan yang kurus disebabkan faktor ini, anda haruslah menerimanya dengan hati terbuka. Tetapi, anda seharusnya tidak boleh berputus asa untuk berusaha menambah berat badan anda dengan melakukan aktiviti-aktiviti riadah dan memakan supplemen tambahan.

CARA UNTUK NAIKKAN BERAT BADAN

Secara am nya, cara pemikiran dan azam kita juga amat penting jika kita telah nekad untuk melakukan sesuatu perkara. Dalam hal ini, seseorang yang ingin naikkan berat badan haruslah berfikiran positif dan melakukanmya dengan bersungguh-sungguh.

Antara cara untuk naikkan berat badan termasuklah :

1) Pengambilan kuantiti makanan yang banyak.

- Cara pertama adalah dengan memperbanyakkan kuantiti makanan dalam diet seharian. Namun bukan sembarangan makanan ye. Makanan yang diambil mestilah makanan yang sihat dan bukan makanan ringan. Untuk menaikkan berat badan bukanlah mengambil makanan yang tinggi kuantiti lemak dan kolestrol dalam tubuh ye tetapi dengan memperbanyakkan makanan yang mengandungi karbohidrat, protein serta makanan yang menggandungi kalori yang tinggi. Contohnya seperti kekacang, susu, keju, telur, buah mangga, daging dan sebagainya. Jika anda jenis yang malas untuk makan, maka anda perlulah menambah nafsu makan terlebih dahulu.

2) Minum Air Putih Secukupnya

- Air merupakan komponen penting dalam tubh badan kita. Kekurangan pengambilan air putih akan menjejaskan kesihatan kita kerana tubuh badan kita tidak dapat berfungsi secara optima. Metabolisma tubuh yang seimbang akan memberikan anda berat badan yang ideal. Berusahalah untuk memperbanyakkan meminum air putih sekurang-kurangkan 8 gelas sehari.

3) Mengatur Waktu Tidur.

- Seringkali berjaga malam atau tidak cukup tidur juga boleh menyebabkan berat badan susah untuk naik.. Jika tiada hal-hal penting untuk dilakukan, anda disarankan untuk mendapatkan tidur yang secukupnya dan tidak tidur sehingga larut malam. Cubalah untuk mengatur jadual tidur dengan lebih sistematik. Jika anda mempunyai gangguan tidur atau insomnia, boleh cuba beberapa suplemen untuk merawatnya terlebih dahulu.

4) Makan Dengan Teratur

- Untuk naikkan berat badan bukannya dengan cara makan secara berterusan tanpa henti. Tetapi haruslah dilakukan secara teratur dan mengikut jadual yang ditetapkan.

ALTERNATIF LAIN NAIKKAN BERAT BADAN

Antara alternatif lain yang boleh dicuba adalah dengan mengambil suplemen tambahan bagi meningkatkan lagi selera makan sekaligus dapat menyihatkan tubuh badan.

Suplemen yang dicadangkan adalah Set Weight Gain Shaklee..




Secara keseluruhannya, set ini berfungsi untuk mengelak daripada dihidrasi, lengkap dengan imbangan vitamin dan mineral, meningkatkan selera makan, membina tulang yang kuat dan untuk tisu penghubung yang sihat.

Selain itu, vitamin Shaklee sememangnya diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi dan terbukti berkesan kepada mereka yang konsisten dalam pengambilan..

TESTIMONI SET WEIGHT GAIN SHAKLEE









Nak dapatkan secara online tanpa menghubungi saya?? boleh klik Disini!! 
------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda dan keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dari rumah?

HUBUNGI SAYA DISINI!!!

CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM : 0132904342
FACEBOOK : NUR SHARMINE BAHARING
SHAKLEE ID : 1103081
COD : BAHAU, JEMPOL,BATU KIKIR, SERTING, KUALA PILAH DAN GEMAS N9

SEMOGA KITA DIKURNIAKAN KESIHATAN YANG BAIK BERPANJANGAN. INSYAAALLAH

MENCEGAH ITU LEBIH BAIK DARI MENGUBATI!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan